LeWeb: Logorama animatiefilm neemt bekende logo's op de hak

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de lunchbreak op LeWeb werd in de grote zaal de short film Logorama vertoont van de Franse studio H5. Logorama lijkt op een parodie van een bekende scène uit Pulp Fiction maar maakt daarbij knap gebruik van alle denkbare logo's van grote bedrijven. Zo worden de hoofdrollen vertolkt door onder meer Ronald McDonald en het Michelin mannetje.

LeWeb: Logorama animatiefilm neemt bekende logo's op de hak

Logorama is reeds genomineerd voor de shortlist van best animatiefilms bij de Oscars en won in Cannes afgelopen zomer een Kodak Short Film Award.

Alle gebruikte beelden in de film zijn een logo, omdat je ook in het dagelijks leven bijna niet meer om je heen kunt kijken zonder dat je logo's ziet. En het blijkt dat veel van die logo's een hele associatieve persoonlijkheid hebben voor veel mensen. Zo is die Ronald McDonald eigenlijk toch een tamelijk enge man, en is het niet verwonderlijk dat hij in deze film de rol van terrorist speelt.

De zwaarlijvige michelin mannetjes zijn politieagenten en de Pringles meneer met snor maakt een prima vrachtwagenchauffeur. Terwijl de MSN vlinders in het rondvliegen verbazen we ons ook niet over de irritatiefactor van het Haribo jongetje en Big Boy, altijd al geweten dat dat rotkinderen moesten zijn. En dat Mr Propre van de herenliefde is is voor niemand een verrassing.

Een zeer vermakelijke en opvallende film dus, die helaas nog niet op YouTube staat. Heb net wel even een opname gemaakt vanuit de zaal in lage kwaliteit voor diegenen die het toch vast graag even willen zien:

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies