Nu ook een Social Media Club in Amsterdam

Vorig artikel Volgend artikel

De internationale Social Media Club kent vanaf 16 december ook een Amsterdamse 'vestiging'. De organisatie startte drie jaar geleden in San Francisco en kent inmiddels lokale activiteiten over de gehele wereld. De club wil een platform en een ontmoetingsplaats zijn, waar professionals op het gebied van social media met ieder ander die professioneel geïnteresseerd is in het onderwerp, face to face kennis en ervaringen kunnen uitwisselen.

Nu ook een Social Media Club in Amsterdam

Initiatiefnemer Erno Hannink: "De Social Media Club is inmiddels een fenomeen, met wereldwijd al meer dan 70 lokale SMC's. In Nederland was er tot op heden nog geen, en we willen kijken of we ook de hier de formule van de grond kunnen krijgen. Natuurlijk zijn er al diverse clubs die op dit gebied actief zijn, maar dat hoeft geen belemmering te vormen. Social Media staan midden in de belangstelling en de kennis erover is nog lang niet uitontwikkeld. Daarbij is het gewoon leuk om mensen uit het vakgebied op een informele manier te ontmoeten."

Social Media Club is een redelijk informele organisatie, waarbij de initiatieven vooral ook van de deelnemers zelf moeten komen. Internationale uitwisseling van ideeën vindt plaats via de blogs en de website van de organisatie. Hannink: "Deze eerste SMC Amsterdam is ook een soort try-out, waarbij we zullen kijken of het draagvlak voor dit evenement groot genoeg is. Ook hopen we tijdens deze eerste bijeenkomst ideeën en initiatieven op te doen voor een volgende sessie."

SMC Amsterdam (#smcadam) start op woensdag 16 december met een bijeenkomst bij Cisco in Amsterdam-ZO. Naast korte inleidingen van Cisco en van Puur Amsterdam is de meeting vooral ook bedoeld om zowel plenair als één op één te praten en te discussiëren over ontwikkelingen op het gebied van Social Media. De inschrijving voor het evenement op 16 december a.s. is inmiddels gesloten. Klik hier voor meer informatie, aanmelding en actieve participatie.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies