Eurobest: Music and brands

Vorig artikel Volgend artikel

De eerste workshop op de eerste dag van het European Advertising Festival ging over ‘Music and Brands’. Spreker is Jacob Lusensky, eigenaar van Heartbeats International. Dit bedrijf ‘matcht’ merken met muziek.

Eurobest: Music and brands

“75% van de sprekers vermijd advertenties actief”, aldus Lusensky. Met muziek is dat echter heel anders. Mensen hebben er een sterke emotionele binding mee, waardoor ze minder snel weg zullen zappen bij commercials met mooie muziek, dan bij commercials waarin alleen maar stemmen voorkomen.

Heartbeats International heeft een strategie die uitgaat van 4 E’s: Emotions, Engagement, Experience en Exclusivity. Lusensky had daarnaast een duidelijke slogan die meerdere keren terug kwam in de presentatie: “Music is distilled emotion and music engages people into conversations”.

Muziek is dus sociaal, maar het is ook identiteit. Wanneer je door iemands iPod zou scrollen kun je precies uitvinden met wat voor persoon je te maken hebt.

Muziek speelt dus een belangrijke rol bij advertenties. Goede voorbeelden zijn volgens Lusensky Coca Cola en McDonald’s. En inderdaad, de beelden die hij vervolgens laat zien herkent niemand, maar de muziek des te meer.

Lusensky heeft daarna Sarah Tinsley uitgenodigd. Zij is nu freelance marketeer, maar heeft in het verleden voor Bacardi gewerkt. Dit merk had tot begin dit jaar een diepgaande samenwerking met de band Groove Armada. Ter illustratie geeft Tinsley een korte uitleg over de campagne en is er gelegenheid vragen aan haar te stellen.

Eindconclusie van Lusensky  is dat bedrijven vaak wel erkennen dat muziek belangrijk is, maar er nog té weinig aandacht en geld aan besteden. Of dit waarheid of eigenbelang was, blijft natuurlijk de vraag..

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies