Aynouk Tan in de Amsterdam Biennale van Mediamatic

Vorig artikel Volgend artikel

Als onderdeel van de Amsterdam Biennale van Mediamatic lanceerde last year's fashion icon Aynouk Tan haar parfumlijn met een passende fashion party. Aynouk wil iets verduidelijken over de luchtbel die door mode wordt gecreeërd en die ons dagelijks leven beïnvloedt. Met een commercial, billboards, een persbericht en een (fake) launch bedient ze zich van dezelfde middelen als de modeindustrie. Is haar missie geslaagd met deze launch van het op lichaamsgeur geïnspireerde parfum ΛNUS?

Aynouk Tan in de Amsterdam Biennale van Mediamatic

Wellicht had ze, om echt voor verwarring en reflectie te zorgen, de launch party ergens meer in het hol van de modeleeuw moeten organiseren (no pun intended). Desalniettemin is er met ΛNUS een prikkelend vormgegeven nieuw 'paviljoen' bijgekomen op de Amsterdam Biennale.

dcg%20aynouk%20tan%20herself

In de Amsterdam Biennale 2009 presenteren meer dan dertig internationale curatoren uit het netwerk van Mediamatic hun eigen kijk op de hedendaagse kunst van hun stad. De tentoonstellingsruimte van MediaMatic Bank is inmiddels gevuld met een behoorlijk aantal paviljoens. Tot 13 december is er nog elke week een opening van een paviljoen van een nieuwe stad.

Antoinette Hoes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies