Game- en Filmindustrie organiseren samen creatieve workshop

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe bouw je een karakter of 'held' in een game en in een film? Kan een held de sprong wagen van het witte doek naar de console en andersom? Wat zijn de overeenkomsten en hoe verschilt het creëeren van een gamekarakter met de opbouw van een filmheld?

Dit is het centrale thema van een bijeenkomst tussen de film- en de game-industrie waarin overeenkomsten in beeldtaal en mogelijke toekomstige samenwerkingen tussen beide industrieën worden besproken.

Game- en Filmindustrie organiseren samen creatieve workshop

De gratis toegankelijke themamiddag is onderdeel van het Nederlands Film Festival en wordt georganiseerd in samenwerking met Submarine. Inschrijven kan via deze link. Sprekers zijn onder meer: Jan-Bart van Beek (Art & Animation Director bij Guerilla Games), Marjolein Beumer (scenarioschrijver van onder meer De Storm), Simone Dusseldorp (Regisseur bij o.a. VPRO) en Bruno Felix (mede-oprichter Submarine).

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies