eDay speakers: Nick Bilton van NYT over the Future of News

Vorig artikel Volgend artikel

Nick Bilton is op dit moment druk bezig met de laatste loodjes van zijn nieuwe boek Byte. Snack Meal. - The New Business of Storytelling. Als blogger klinkt me dat bijzonder veelbelovend in de oren, en ik kijk dan ook erg uit naar Nick's presentatie over 'de Toekomst van Nieuws' tijdens eDay a.s. donderdag. Nick Bilton is als Design integration redacteur en user-interface specialist werkzaam bij de New York Times.

eDay speakers: Nick Bilton van NYT over the Future of News

Naast zijn job daar is hij samen met Michael Young medeoprichter van start-up Shifd.com en van hacker space NYCResistor. Behalve professor aan NY University is hij daarnaast ook nog betrokken als onderzoeker bij het New York Times R&D lab en in die functie verantwoordelijk voor het 'prototypen van content en interactie op diverse futuristische digitale displays en mobile devices'.

Dat klinkt vergaand, en dat is het ook. Maar daardoor voor ons mediamensen die niet de middelen hebben dit soort onderzoeken uit te voeren, erg interessant. Omdat het verder gaat dan 'hoe informatie het best kan worden weergegeven op een website of mobiel' maar ook nadenkt over hoe we diezelfde informatie in de toekomst gaan verwerken in onze huiskamer, langs de weg etc. etc. Minority Report comes to life!

Voordat Bilton bij de Times werkte was hij onder meer Creative Director in de reclameindustrie en bij filmmaatschappij Miramax. Een kleurrijke persoonlijkheid dus die ik zeker niet wil missen. Hieronder vast een tagcloud van één van zijn eerdere presentaties. En uiteraard is Nick ook te volgen op Twitter.

200902111418-nick-bilton-keynote

Dutchcowgirls lezers die op 17 september Emerce eDay willen bijwonen profiteren van €50 korting op de entree prijs van € 595,- (inclusief een jaarabonnement op Emerce). Om gebruik te maken van deze korting vul je tijdens het bestellen van kaarten op EmerceeDay.nl de actiecode DCG6871 in.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies