Start-ups pitchen tijdens MPJC

Vorig artikel Volgend artikel

Een vreemde eend in de bijt, de start-up pitches tijdens het Mediapark Jaarcongres in Hilversum vandaag. Tussen alle debatten over de toekomst van de Media door staan daar ineens vier (aspirerende) ondernemers voor een microfoon. Tegenover een jury van invloedrijke investeerders presenteren zij kort hun plannen. De pitchcompetitie is een initiatief van StartHub, start-up platform.

Start-ups pitchen tijdens MPJC

Er werden zeer uiteenlopende ideeën gepitched: van een verhaaltjessite waar kinderen zelf hun eigen spinnetjes kunnen tekenen tot een nieuwe beleggingssite waar investeerders continu op de hoogte worden gehouden van veranderingen op de markt. Laatstgenoemde, Market Drums, kon uiteindelijk op het meeste bijval van de jury rekenen. Ook Marvia, een tool waarmee MKBers en zelfstandigen zelf hun eigen drukwerk op kunnen aanpassen, trok de interesse van de potentiële investeerders.

Het inmiddels onder Twitteraars al bekendere Mobypicture gooide hoge ogen, maar kreeg kritiek op het ontbreken van een duidelijk businessmodel. Die kritiek werd gepareerd met het argument dat het doorzetten van groei in gebruikers nu prioriteit heeft. Een interessante strategie, die ook Twitter vooralsnog geen windeieren legt. Businessmodel of niet.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies