Wie spreken er op The Next Web?

Vorig artikel Volgend artikel

Nog anderhalve maand en dan mogen we ons weer verheugen op talloze internationale en veelal inspirerende sprekers tijdens The Next Web Conference in Amsterdam. Hoog tijd om een kijkje te nemen wie er 15-17 april allemaal het podium in de Westergasfabriek betreden.

Wie spreken er op The Next Web?

Matt Mullenweg is de oprichter van Automattic, het bedrijf achter succesvolle webdiensten als WordPress.com, Akismet, Gravatar, bbPress, IntenseDebate, BuddyPress. Daarmee schaart Matt zich volgens tijdschrift Business Week bij de Top 25 'Most Influential People on the Web'.

Andrew Keen is inmiddels een vaak geziene gast op Nederlandse e-conferences. De anti-christ van het Web háát user-generated-contrent en vindt co-creatie 'bollocks' en vooral: een vervuiling van het internet. Met zijn onconventionele opvattingen zorgt hij steevast voor converse en discussie op het podium. Act of geen act, grumpy mister Keen schudt de boel vaak even wakker en zet aan tot denken en een kritische blik.

Nova Spivack is een bekend internet-ondernemer en de laatste jaren vooral aan het pionieren op gebied van het semantische web. Hij zal tijdens Next Web dan ook dieper in gaan op Web 3.0; een toekomstvisie op het internet waarin zoeken & vinden steeds beter en betekenisvoller wordt.

Tino Schaedler is volgens CNN een begenadigd filmmaker, art director, digital set designer en architect. Vanuit die achtergrond droeg hij met zijn experimentele werk al bij aan de ontwikkeling van games en talloze films zoals V for Vendetta, Catwoman, Charlie and the Chocolote Factory, Harry Potter en The Golden Compass.

Ook Ricardo Baeza-Yates (Yahoo! Research labs), Eric A. Meyer (CSS- en HTML expert), Chris Sacca (voorheen: Google, nu: investeerder) en Michael J. Brown (architect) zullen een presentatie geven. Het programma wordt gemodereert door Hermione Way (Oprichter van Newspepper) en Boris Veldhuijzen van Zanten van Next Web.

Behalve keynotes zal er ook weer een Start-up marathon zijn waarin 24 startende internet-ondernemers hun businessidee mogen pitchen voor een zaal voor bloggers, journalisten en investeerders.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies