Brands & Games Summit in Utrecht

Vorig artikel Volgend artikel

Steeds meer bedrijven experminteren met het branden van (web)games. De populariteit van User Generated Content lijkt anno 2009 op zijn retour, terwijl branded games alleen maar populairder worden. Niet zo gek, want in tegenstelling tot veel UGC-campagnes hebben echt goeie games vaak vele duizenden deelnemers, die allemaal op postieve en actieve wijze in aanraking met jouw merk komen.

Brands & Games Summit in Utrecht

De casual gameindustrie in Nederland floreert dan ook, inmiddels zijn er vele honderden bedrijfjes die een eenvoudige of complexe webgame in elkaar kunnen zetten. Veel van deze bedrijven komen ook dit jaar weer samen op de Brands & Games Summit in Utrecht op 10 maart a.s.

Behalve een bedrijvenmarkt waar al deze bedrijven te ontmoeten zijn, zijn er ook een groot aantal presentaties over de groeiende Gamesmarkt. Zo presenteert het IAB (Interactive Advertising Bureau) zijn Brand Valueing Model voor Games waarmee het beter mogelijk wordt de waarde van games te bepalen in keiharde euro's.

Voor de echte gameliefhebbers zijn er tijdens Brands & Games ook een aantal leuke scoops: zo worden de eerste beelden van de nieuwste Formule 1 consolegame van Codemasters die eind dit jaar uitkomt, en bestaat voor geïnteresseerde adverteerders direct de mogelijkheid om advertentieruimte in deze game te kopen.

De adverteerders zullen zelf ook volop presenteren: er zijn cases te zien van KWF Kankerbestrijding, Nickeloden / MTV Networks, Spil Games, Domino's Pizza, Ola, Unilever, Nuon en Universal Music.

Brands & Games Summit vindt plaats op 10 maart a.s. in het Louis Hartlooper Complex in Utrecht, kaarten zijn vanaf vandaag via de website verkrijgbaar.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies