Fisher Price mommy-hit op Negenmaandenbeurs

Vorig artikel Volgend artikel


Begrijp me niet verkeerd – mijn kinderwens stel ik zeker nog een tijdje uit. Maar deze stunt van kinderspeelgoedfabrikant Fisher-Price op de Negenmaandenbeurs was zo’n regelrechte mommy-hit dat ik er niet omheen kon. Voetbalvrouw Nada van Nie presenteerde afgelopen woensdag een quiz voor ouders, waarbij speelgoed- en kindergoeroes Kathleen Alfano en Frans Plooij vanuit een giant ‘calming vibrations’ reiswieg hun expertise deelden.

Fisher Price mommy-hit op Negenmaandenbeurs

Wie wist bijvoorbeeld dat het hersenvolume van een baby in zijn eerste jaar verdubbelt? En dat speelgoed helemaal niet altijd nodig is om te spelen (misschien niet zo’n handige bekentenis voor een speelgoedfabrikant)? En gelukkig werd ook mijn vooroordeel omtrent baby’s bevestigd: na 9 maanden krijgen baby’s NIET meer aandacht voor de fysieke en sociale wereld om hen heen. M.a.w.: baby’s zijn eigenlijk vrij asociale wezens. Maar door veel te spelen, ontwikkelen kinderen zich wel sneller. Dit hoeft trouwens niet altijd samen met iemand te zijn: het is heel goed voor baby’s en kinderen en baby’s om af en toe alleen te spelen.

Hoewel dus nadrukkelijk allemaal toekomstmuziek voor mij, moet ik zeggen dat ik zeker veel geleerd heb over de psyche van pasgeborene en het was nog leuk ook, zelfs voor mij! Knap werk. Kern van het verhaal: spelen is geen luxe, spelen is very necessary. Als ik mijn baas daar nou eens van kon overtuigen...

Barbara van der Woude

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies