De toekomst van creatieve bureaus

Vorig artikel Volgend artikel

Voor alle DutchCowgirls die in de creatieve industrie werken is er op donderdag19 februari een interessante bijeenkomst bij de Club of Amsterdam over 'The future of creative agencies' (in het engels).

De creatieve industrie is sinds de hype rondom de vaak verkeerd begrepen (of niet goed gelezen) ‘Rise of the Creative Class’ van Richard Florida een paradepaardje voor steden. Stadsbestuurders geloven dat een sterke creatieve industrie de aantrekkelijkheid van de stad voor andere industrieën vergroot en (daarmee) het economisch tij gunstig beïnvloedt.

De toekomst van creatieve bureaus

Met de grote aandacht voor en groei van de creatieve industrie is er ook steeds meer aandacht gekomen voor bedrijven en ondernemers uit deze sector. Wat bepaalt het succes van dit type ondernemingen? Op de bijeenkomst van de Club of Amsterdam wordt gedebatteerd over de ontwikkelingen in de creatieve industrie. Hoe organiseren de creatieve ondernemingen zich? Hoe verandert de rol van de klanten? En hoe ontwikkelt ‘creativiteit’ zich?

Sprekers zijn:

Paul Hughes, Strategic Director and Partner, Lava graphic studios, Coach to the Creative Class
Jann C. de Waal, Managing Director, Info.nl
Robert Marijnissen, Researcher
Marlon Heckman, Founder, Strategy Director, Plain

Antoinette Hoes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies