LeWeb08: Het ochtendprogramma

Vorig artikel Volgend artikel

Het is bar koud in Parijs en ook de congreszaal waar LeWeb08 vandaag en morgen plaats vindt is nog geenszins opgewarmd door liefde van de vele honderden bezoekers. En dat terwijl 'Love' dit jaar het centrale thema van dit event is. Daar merken we vanochtend nog niet zo veel van.

De goodiebag bij binnenkomst zit vol met stickers en productflyers maar een papieren versie van het congresprogramma ontbreekt. Dat is vervelend, omdat er geen werkend wifi aanwezig is en we dus ook niet online kunnen checken hoe de volgorde der sprekers ook alweer was. Dan laten we ons maar gewoon verrassen en schrijven later wel hoe het was. 

LeWeb08: Het ochtendprogramma

Naast me zit Michael Arrington van Techcrunch. Ook hij ergert zich zicht- en hoorbaar aan het gebrek aan internet. Zijn redacteur die aan de andere kant naast me zit moet namelijk met spoed een primeur live zetten - MySpace lanceert a.s. woensdag een toolbar - maar het lukt ze niet om het bericht te posten.

Dan moet Arrington zelf het podium op voor een interview met de CEO van MySpace Amit Kapur. Behalve een toolbar kondigt MySpace ook MySpaceID aan. Verder heeft Amit weinig onthullingen. Europa blijft een belangrijke groeimarkt en muziek blijft hun corebusiness en succesfactor. Beyonce is op dit moment hun meest succesvolle artiest maar ze willen ook zeker een rol blijven vervullen in het groot maken van onbekend talent.

David Weinberger van Harvard University doet de voorste rijen in de zaal huiveren met zijn luide geschreeuw over social media. Zijn presentatie ziet er goed uit maar is slecht te volgen door zijn overdadige enthousiasme.

Een rustpuntje volgt met Itay Talgam, de dirigent die ook op Picnic al zo mooi sprak op de wijze waarop een orkest samenwerkt en een dirigent met minimale handgebaren en grimassen zijn invloed op een compositie uitoefent. En héél even is in de zaal dan toch de liefde te voelen, als alle aanwezigen onder begeleiding van Talgam in canon zingen. 

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies