M3: Ben v/d Burg creates a new world

Vorig artikel Volgend artikel

Met zijn karakteristieke enthousiasme gaf Ben van der Burg een IAB sessie over mobile advertising. Ben waakt voor teveel meten en wetenschappelijke analyses. Cijfers over mobiel gebruik en de potentie daarvan zijn zo divers dat je er geen conclusies uit moet trekken. Soms moet je het allemaal een beetje loslaten, het creatieve proces zijn gang laten gaan en gewoon maar gaan en zien hoe succesvol het wordt.

M3: Ben v/d Burg creates a new world

Overigens is hij geen absolute voorstander van the wisdom of the crowd, soms is het gewoon noodzakelijk dat er van bovenaf zaken bepaald worden, zo haalde iemand het voorbeeld van Postbank-ING aan, waarbij Postbank de absolute consumentenvoorkeur heeft maar waar van bovenaf toch bepaald is dat het ING merk leidend wordt.

Ook stelde hij dat innovatie en nieuwe ideeën absoluut een business model of ‘economic engine’ nodig hebben om succesvol te worden. De ‘paarse broeken’die contextgerelateerde advertenties op verschillende devices willen (of in zijn woorden: multimediacontextualcrossmediaconceptualcampaign :D ), moeten volgens Ben nog even wachten, we starten vooralsnog simpel met gewoon mobile internet bannering of sms.

 Hij is overtuigd van het feit dat mobiel een centrale rol speelt in het dagelijks leven van de consument. Eindconsumenten leveren waarde aan content providers. Door relevante content en bezoekers zijn adverteerders welwillend om daarop te adverteren en ziet de eindgebruiker steeds meer waarde door toegenomen functionaliteit. Zo bevinden eindgebruikers, adverteerders en contentproviders zich in een elkaar versterkende driehoek. Maar vooralsnog blijkt de allerbelangrijkste reden van adverteerders om nu aan mobile advertising te doen: mijn merk koppelen aan innovatie.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies