Nooit-getoonde kunst van Andy Warhol zichtbaar op Times Square

Nooit-getoonde kunst van Andy Warhol zichtbaar op Times Square

Vorig artikel Volgend artikel

The city that never sleeps, waar de straten 24/7 met de sirenes van ambulances worden opgelicht, en waar enorme billboards de gebouwen sieren: ik heb het natuurlijk over New York. Deze maand worden de gebouw-grote billboard reclames elke avond gedurende drie minuten vervangen door nooit eerder vertoonde kunst van Andy Warhol.

Het project "Screen Tests 1964-1966" bestaat uit 66 verschillende korte filmfragmenten, opgenomen in Warhol's studio The Silver Factory tijdens de jaren '60. De filmische kunstwerken van popart gigant Andy Warhol vullen deze maand elke nacht, van 23:57u tot 00:00u, de elektronische billboards in New York.

image

De man van de bekende Campbell's soepblikken was naast kunstenaar ook filmregisseur en auteur. Zijn filmtalent wordt benadrukt in dit project waarbij slowmotion filmbeelden van onder andere folkzanger Bob Dylan en Lou Reed van The Velvet Underground worden getoond.

Op vijftien verschillende locaties verspreid door de stad worden deze zeldzame filmbeelden getoond op billboards bij Times Square, maar ook de Disney Store en de NASDAQ toren vormen deze maand een ode aan kunst.

Naast deze geweldige kans om ongeziene kunst te tonen aan de wereld, gedenkt dit project ook het derde jubileum van Midnight Moment. Dit concept werd opgericht door the Times Square Alliance, the Times Square Advertising Coalition en Times Square Arts.

De fascinerende, langzame beelden van Andy Warhol zorgen elke avond voor een klein moment zonder Maybelline reclames en kleding advertenties. Zo kunnen New Yorkers toch nog een moment van rust vinden in hun eeuwig-verlichte stad.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies