Kinderen vormen creatief brein bij My Creative Tale van Adobe

Kinderen vormen creatief brein bij My Creative Tale van Adobe

Vorig artikel Volgend artikel

"Data en creativiteit samen laten werken" is al lange tijd het motto van Adobe, en dit laten zij ook terugkomen bij hun nieuwste campagne. My Creative Tale geeft kinderen de ruimte hun creativiteit de vrije loop te laten in fantasierijke tekeningen, terwijl hun ouders bekend raken met de nieuwste functies van Adobe Creative Cloud. Het verhaal 'Fox & Blowfish en de Regenboograce' - speciaal voor Adobe geschreven door kinderboekenschrijfster Chariva - krijgt illustraties waarbij kindertekeningen gebruikt zijn voor inspiratie. Het kind bedenkt de illustratie, waarna de creatieve professional (bijvoorbeeld de ouder van het kind) van dit kinderconcept een animatie maakt door middel van Adobe Creative Cloud software.

De campagne richt zich op creatieve professionals en nodigt hen uit om samen met hun kind/neefje/buurmeisje/etc. een creatieve illustratie te maken bij elk van de vijf interactieve hoofdstukken van het kinderverhaal. Elke twee weken krijgen de kinderen een nieuwe tekenopdracht voorgeschoteld, waarmee hun ouders aan de slag gaan met Adobe Creative Cloud om er mooie illustraties van te maken.

De eerste opdrachten staan al online voor de kinderen en de laatste tekenopdracht zal op 26 oktober komen. Hierna kunnen de ouders nog tot 31 december werken aan de illustraties. De winnaar met de leukste illustraties ontvangt een uitgebreide tekendoos, een jaar lang lidmaatschap van Adobe Creative Cloud en het kinderboek met hun eigen animaties.

Adobe en UM Studios hebben zes aansprekende illustratoren en hun kinderen gevraagd om het grote publiek voor te gaan: Lucky Dubz, Bardo Hogendoorn, Dannes Wegman, Zender, Freek van Haagen en Kingcoma maakten de Creative Tale illustraties al. Bekijk hier het filmpje over illustrator Lucky Dubz met zijn zoon Hero en hun Creative Tale ervaring.

Kingcoma en zijn zoontje lezen het verhaal

"Het idee achter de campagne is het gebrek aan creativiteit in schoolopdrachten voor kinderen," vertelt Marnix Tellings, Creative Director van UM Studios. "Er wordt voornamelijk op kennis getoetst. Kennis en creativiteit zouden hand in hand moeten gaan." Het kinderverhaal Fox & Blowfish en de Regenboograce is op dit motto gebaseerd. Fox, die kennis representeert, en Blowfish, die staat voor creativiteit, werken samen om het avontuur een verrassende wending te geven.

Hiernaast is ook het commerciële doel helder: de creatieve professionals worden door het verwerken van de tekeningen van hun kinderen beter bekend met de nieuwste functies van Adobe Creative Cloud. Zo kunnen bij het illustreren van het verhaal onder andere de tools Adobe Shape, Illustrator Draw en Photoshop Sketch gebruikt worden.

Nikki Mennen

Nikki Mennen is 22 jaar en schrijft als redacteur voor DutchCowgirls en Numrush. Interesse voor fotografie, lifestyle en grafische vormgeving.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies