Reclame voor verboden voedsel in Rusland verstopt zich voor politie

Reclame voor verboden voedsel in Rusland verstopt zich voor politie

Vorig artikel Volgend artikel

Het idee van gepersonaliseerde advertenties wordt een niveau hoger getild door een Russisch reclame-bureau. Het bureau creëerde een billboard dat zich automatisch kan verbergen als het politie ziet aankomen.

De reclame werd gemaakt als reactie op het embargo op voedsel-import van de Europese Unie en de Verenigde Staten van vorige zomer. Dit verbod sloeg in als een bom bij speciaalzaak Don Giulio Salumeria, die specialiseerde in authentiek Italiaans eten.

Ondanks het import-verbod, vervolgde de zaak zijn verkoop van Italiaanse producten, maar het adverteren hiervan aan zijn klanten was wel een uitdaging. De speciaalzaak schakelde reclame-bureau The 23 in, welke een unieke billboard creëerde. Met behulp van een camera en gezichtsherkenning software, maakten zij een advertentie dat zich verbergt als er politie op af komt lopen.

De software werd speciaal ingesteld op het herkennen van officiële symbolen en logo's van de Russische politie, waardoor het zich niet verborgen hield bij potentiële klanten. Zodra er politie werd gespot, wisselde de reclame snel naar die van een traditioneel Russisch product.

Of het echt effectief is, is maar de vraag aangezien de politie door de sloomheid van de advertentie genoeg tijd krijgt om het te zien. Het idee erachter is echter wel vernieuwend.

Stel je voor dat voortaan alle reclameborden zich live aanpassen op de mensen die er naar kijken. Interessant, maar toch ook wel een enigszins eng idee.

Zie hier de video over deze nieuwe manier van adverteren:

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies