Eastpak start campagne om jonge ondernemers internationaal platform te bieden

Eastpak start campagne om jonge ondernemers internationaal platform te bieden

Vorig artikel Volgend artikel

Tassenmerk Eastpak komt met een nieuwe Europese campagne om jonge ondernemers een Internationaal platform te bieden. Door middel van een competitie gaat Eastpak op zoek naar dé nieuwe urban entrepreneur die leuke prijzen in de wacht kan slepen. Met het platform wil Eastpak jonge ondernemers inspireren en motiveren.

Het aantal zelfstandigen blijft komende tien jaar stijgen in Europa, met name in grote steden die inspireren en mogelijkheden bieden. Het aantal creatieve broedplaatsen groeit dan ook met de dag. Het ondernemerschap wordt steeds aantrekkelijker door de vrijheid, diversiteit en de afname van juridische drempels. Eastpak besloot hier op in te spelen met de campagne ‘Eastpak Core Series Ambassadors’.

unnamed

Met de Eastpak Core Series - gelijknamig aan de Eastpak Core Series collectie – volgt het merk vierentwintig gedreven en unieke ondernemers in acht verschillende Europese landen. De nieuwe generatie ondernemers wordt gevolgd tijdens hun avontuur naar succes. Hoe zijn zij gestart, op wat voor manier gaan ze om met uitdagingen, waar doen ze hun inspiratie op en wat zijn hun tips?

Core Series Ambassadeurs
Voor de campagne is Eastpak op zoek gegaan naar jonge urban entrepeneurs met Internationale allure. De vakgebieden waarin de young professionals werkzaam zijn variëren van design, techniek, mode en kunst, gastronomie en retail. In Nederland koos Eastpak voor de in Amsterdam gevestigde Anne-Pieter Strikwerda en Robert Dehue van 3Dprinting.com en Renee Onderdijk van lifestyle accessoir label FLINK Netherlands. Tot slot maakt de in Rotterdam wonende kunstenaar en eigenaar van galerie Opperclaes Bruce Tsai het rijtje compleet.


unnamed
unnamed3

De Ambassadeurs in beeld

Renee Onderdijk | Flink Netherlands

Tijdens haar succesvolle carriere in de communicatiewereld, bleef Renee denken; "Is dit alles"? Na het lezen over verschillende carrierevrouwen die het roer om gooiden om hun droom te verwezenlijken, nam Renee ontslag en begon Flink Netherlands, een lifestyle interieurmerk gericht op in Nederland geproduceerde wolproducten. Met het groeiende succes, zijn er nu plannen om uit te breiden naar Duitsland.

Bruce Tsai | Opperclaes en Bruce TMC

Kunstenaar Bruce Tai verhuisde met zijn vriendin naar Rotterdam om een galerie te openen. Daarnaast is Bruce oprichter van Opperclaes, een collectief dat een groep street art kunstenaars vertegenwoordigd. Opperclaes werkt nauw samen met de gemeente Rotterdam, de groep krijgt vrij spel om bruggen, gebouwen en andere urban objecten met hun kunst te versieren. Samen maken ze de stad mooier en interessanter.

Anne-Pieter Strikwerda & Robert Dehue | 3Dprinting.com

Met nul ervaring op het gebied van 3D printing, maar gewapend met een enorm geloof in deze techniek en industrie, zijn zakenpartners Robert Dehue en Anne-Pieter Strikwerda in 2011 3Dprinting.com gestart. Ze leerden zichzelf doormiddel van het Internet alles over de 3D printing industrie en schaften een 3D printer aan. 3Dprinting.com is nu het grootste platform op het gebied van 3D printing nieuws, vacatures, en overige informatie. Met de exploderende groei van hun platform, maken de heren plannen om in de nabije toekomst een eigen 3D printing webstore te starten.

De competitie
Eastpak zal tijdens de Europsese Core Series campagne op zoek gaan naar een nieuwe unieke "urban entrepreneur" die dit jaar nog zijn/haar bedrijf gestart is. Inschrijven kan tot en met eind oktober. De winnaar wordt gekozen door een vakjury die onder meer bestaat uit de Core Series Ambassadeurs. De prijzen bestaan uit internationale aandacht voor het bedrijf, een mentorship van een Core Series Ambassadeur naar keuze, Eastpak Core Series producten en de laatste gadgets om je business optimaal te kunnen runnen. De competitie loopt tot eind oktober.

Ellen Veltman

Ellen (21) is blogger bij DutchCowgirls. Geïnteresseerd in trends, lifestyle, schrijven en grafische vormgeving.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies