Carnival Cruise Lines gaat 'social impact'-reis aanbieden

Carnival Cruise Lines gaat 'social impact'-reis aanbieden

Vorig artikel Volgend artikel

Carnival Cruise Lines gaat een 'social impact'-reis aanbieden. Het bedrijf liet weten vanaf 2016 de reizen aan te bieden naar landen als de Dominicaanse Republiek.

Er zal één schip gaan varen; Adonia. De lijn zal 'Fathom' heten. "Fathom will cater to an under-served market of consumers who want to have a positive impact on people's lives, and aren't always sure where to begin. We believe travel is a meaningful way to allow for personal growth while making purposeful and engaging contributions in the world."

Het schip zal iedere twee weken op zondag vanuit Miami naar de Dominicaanse Republiek varen. Wanneer het schip op dinsdag aankomen hebben de passagiers drie dagen om mee te doen aan vrijwilligerswerk voordat ze weer terug varen. Er wordt benadrukt dat de reis geen cruise is. De reis wordt gebruikt om meer over het land te leren, voor Spaanse lessen, training en workshops. In de Dominicaanse Republiek hebben passagiers een keuze uit verschillende soorten vrijwilligerswerk, zoals Engelse lessen geven, op cacao plantages werken of waterfiltersystemen bouwen.

Tara Russel van Carnival vertelde USA TODAY dat passagiers weliswaar maar drie dagen op de locatie zijn, maar door iedere twee weken 700 passagiers naar de Dominicaanse Republiek te brengen zal het project een grootse impact hebben. In het eerste jaar alleen al zullen er meer dan 18,000 reizigers afreizen naar het land waar ze gezamenlijk meer dan 55,000 dagen vrijwilligerswerk doen. Ook wordt er niet naar één stad of dorp gekeken, maar gaan ze in de hele Puerto Plata-regio werken.

Business Insider heeft z'n twijfels bij de reis en noemt het de "worst vacation ever". "Het probleem met "impact travel" of voluntourism is dat het doel zo vaak lijkt te zijn dat reizigers zich goed voelen over zichzelf, in plaats van iets goeds doen voor anderen." Zo citeerde ze Tara Russel: "We make it easy for a traveler to plug in and have a meaningful impact experience. We want them to see themselves as a gives of themselves on the trip."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies