5 manieren waarop jij je merk "future-proof" maakt

5 manieren waarop jij je merk "future-proof" maakt

Vorig artikel Volgend artikel

Tegenwoordig sta je niet meer vreemd te kijken als een vriend of vriendin een eigen bedrijf of merk wil beginnen. Dankzij de connectedness van het web en de beschikbaarheid van informatie bouw je al snel je eigen website, en dankzij social media verspreid je binnen een mum van tijd je bereik.

Brian Wong, oprichter van Kiip, is een goed voorbeeld van zo’n jonge entrepreneur. Hij begon al op zijn zestiende een eigen bedrijf en is nu op zijn 24e succesvol ondernemer. Met een bereik van 110 miljoen gebruikers is het bij Kiip belangrijk om te blijven vernieuwen.

Maar hoe gaat dat vernieuwen in zijn werking? Hoe blijf jij up-to-date en ben je net dat stapje voor? Daar heeft Wong een 5-stappenplan voor bedacht!

1. PAVING YOUR OWN CATEGORY. Voeg niet iets toe aan een al bestaande categorie, maar creëer je eigen. Dit klinkt misschien makkelijker dan gedaan, maar het is heel goed mogelijk! Met zijn bedrijf Kiip keek Wong bijvoorbeeld naar de categorie 'advertenties’ en ontdekte hij dat deze vaak irritaties opwekken. Hij besloot de rol van advertenties om te draaien: in plaats van irritatie opwekken gaf hij mensen een beloning als ze een spel speelden of website bezochten. Van nature houden mensen namelijk van validatie.

Kiip testte de emotionele waarde van het beloningsmoment onder proefpersonen. Door te kijken naar hartritme, perspiratie en gezichtsuitdrukkingen kwam Kiip erachter dat het belonen van een moment positief effect had op de mens. Denk dus out of the box: ontdek je mogelijkheden en probeer nieuwe invalshoeken uit.

2. 1:1 RELATIONSHIPS. Het is moeilijk om een relatie te vergeten, omdat het te maken heeft met gevoel en dus niet meetbaar is. Deze relatie kan heel effectief worden gecreëerd via mobiele platforms. Dit is al te zien aan ontwikkelingen als Uber, Instacart en Postmates waarbij de snelheid van service wordt bevorderd. De klant wordt snel beloond met een service en op persoonlijke basis.

3. ACKNOWLEDGING CONNECTED MOMENTS. Dankzij smartphones ben je altijd verbonden. Deze vorm van verbondenheid wordt alleen maar bevorderd met de ontwikkeling van wearables. Dankzij deze connectedness is de consument sneller op de hoogte van wat er nodig is om iets te bereiken.

Fitness apps vertellen je hoeveel je nog moet bewegen om een bepaald doel te bereiken, verbonden koelkasten vertellen je wanneer een product dreigt op te raken en bestelt deze meteen voor je.

We are obsessed with tracking these things, but there is not going to be any insight - and that is the big opportunity!
- Brian Wong

Kijk niet alleen naar de dingen die je al weet, maar probeer aan de hand van metingen erachter te komen wat er over 5 minuten gaat gebeuren. Een product als de smart watch biedt hier nieuwe mogelijkheden in. Dit is een nieuw platform dat behoeftes kan aflezen en waarde kan toevoegen aan momenten in iemands leven. Het is niet alleen een nieuw medium maar een nieuwe bron van informatie.

4. CELEBRATE & REWARD INNOVATION. Het wordt steeds meer aangemoedigd om nieuwe ideeën uit te proberen. Heb jij een goed idee voor een nieuw concept dat echt waarde kan toevoegen? You are not alone. Het bedrijf Monalize financiert merken, en Crowdfunding biedt ook kansen voor ondernemers.

5.

Find your moments: they are not about the device you’re on but the person behind it. If you can identify moments, build a moments strategy. Turn the ad - or concept - into something people actually want: this changes the game.​
- Brian Wong
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies