5 dingen die je nooit op kantoor moet doen

5 dingen die je nooit op kantoor moet doen

Vorig artikel Volgend artikel

Iedereen doet wel eens iets op kantoor dat eigenlijk niet kan. Misschien wordt je er niet om ontslagen, maar je laat in ieder geval geen goede indruk achter op je baas en collega's. Deze vijf dingen zijn ieder geval geen goed idee om te doen op kantoor.

Social media

Tenzij je met social media werkt, bijvoorbeeld als social media marketeer, kun je er beter voor zorgen dat je tijdens werktijd geen Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest of iets vergelijkbaars op je computerscherm hebt. Die paar minuten hier en daar kunnen gedurende de werkweek flink wat van je tijd opslokken.

Je wordt niet betaald om zoveel mogelijk 'likes' op een foto te ontvangen, dus laat het achterwege. Toch lastig? Gebruik dan een app als RescueTime of Slife om het binnen de perken te houden. Als je jezelf er toch op betrapt regelmatig af te dwalen naar Pinterest, moet je er eens aan denken of je baan wel genoeg uitdaging biedt.

Solliciteren

Tijdens je werktijd is niet het perfecte moment om vacatures door te zoeken en perfecte sollicitatiebrieven te schrijven. Je bent misschien druk bezig om een geschiktere baan voor jezelf te zoeken, maar dat betekent niet dat je je huidige werk kan verwaarlozen. Niet alleen kan het je je baan kosten als je nog geen nieuwe baan hebt, ook ruïneer je de relatie met je baas (en die goede referentie die je anders gekregen had).

Sterk ruikend eten eten

Niemand houdt er van om eten van de andere kant van het kantoor te ruiken. Het leidt niet alleen af, het kan ook irritant zijn. Hoewel werken tijdens je lunch bewonderingswaardig kan zijn, neem een paar minuten om je lunch in de kantine op te eten. Of neem/bestel wat mee voor iedereen. Je zal je collega's minder irriteren met geurend voedsel als ze het zelf ook eten.

Mean Girls worden met je collega's

Het is goed om vriendschappen te sluiten op de werkvloer, je hebt vast iemand nodig om tegen te klagen tijdens de moeilijke dagen en om overwinningen mee te vieren. Maar begin niet met roddelen in je groep. Het is niet alleen kinderachtig en onbeleefd, je wilt ook niet bekend staan als de Gossip Girl van jouw kantoor. Houd je werkrelaties dus professioneel.

Jouw ruimte rommelig laten

Ruim je bureau op. Dat jij goed werkt met een rommelig bureau, betekent niet dat je buurman of -vrouw niet gek wordt van jouw rommel. Misschien denk je: 'het is toch mijn bureau?', maar bedenk dat je steeds meer samenwerkt en dat kantoren steeds meer open worden. Wat jij ziet, zien anderen ook en dat reflecteert ook op je werkhouding.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies