Chevy schrijft geschiedenis met ‘Gay’ commercial

Vorig artikel Volgend artikel

In al het huidige geweld van de Olympische Spelen zou je bijna vergeten dat de weg ernaartoe een stuk hobbeliger was. Zonder de glorie van gouden, zilveren en bronzen plakken was vooral de anti-homowet in Rusland onderwerp van gesprek. Poetin is inmiddels getransformeerd tot grote knuffelpresident die zich graag laat zien met winnende sporters. Desondanks laten verschillende adverteerders op (subtiele) wijze weten wat ze van het beleid weten.

Chevy schrijft geschiedenis met ‘Gay’ commercial

The Modern Family
Mijn persoonlijke favoriet is de commercial van de Chevy Traverse: The New Us. Waarin ze 'oude' en 'nieuwe' gezinnen laten zien in alle soorten en maten. Deze zin zegt eigenlijk alles al: "And while what it means to be a family isn't changed, what a family looks like has." Niet alleen is Chevrolet met deze campagne ingehaakt op het Olympische nieuws en spreken ze zich uit, maar ze doen dit in een overwegen traditionele branche als traditioneel Amerikaans merk. Waarmee ze niet alleen een stap maken op dit moment, maar (hopelijk) ook op lange termijn. Ze zeggen immers zelf 'de wereld is veranderd." Bovendien op een positivie manier die ook na dit enorme sportevenement nog doorvertaald kan worden. Chevrolet vraagt iedereen om te participeren en hun beeld van 'The New' te delen, natuurlijk allemaal in het kader van een nieuwe auto, de Chevy Traverse. Dit is de commercial:

Er is overigens ook een andere versie waarin ook de 'nieuwe' liefde, jeugd, maatschappij, familie en het 'nieuwe' succes. Hiermee komt Chevrolet's hele nieuwe wagenpark aanbod: gebouwd met de kennis en de geschiedenis van het oude, maar gericht op het nu en de nabije toekomst. Deze is te zien op hun site.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies