Chief Oranje Officer Heineken benoemd

Vorig artikel Volgend artikel

Twee maanden geleden begon Heineken een zoektoch naar de ultieme oranje fan, om het oranjegevoel in binnen- en buitenland te verspreiden. Van het Holland Heineken House in Sochi tot Koningsdag in Amsterdam en tijdens het WK in Brazilië. Vandaag is Marco van Houwelingen (26) officieel benoemd tot Chief Oranje Officer Heineken. Waarbij hij honderden oranjefans achter zich liet. De kersverse COO krijgt een marktconform royaal salaris, een oranje auto van de zaak en een oranje maatpak. Als Nederland het WK wint, wordt zijn salaris verdubbeld.

Chief Oranje Officer Heineken benoemd

“Heineken en Oranje zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In dit belangrijke Oranje-jaar hebben we daarom een Chief Oranje Officer gezocht die namens Heineken de Oranjekoorts overal ter wereld kan aanwakkeren. In Marco hebben we de perfecte kandidaat gevonden. Hij is een enorme Oranjefan, groot sportliefhebber en houdt van een feestje. Als stem van miljoenen Oranjefans zal Marco het komende jaar overal ter wereld Neerlands trots hooghouden”, aldus Bram Westenbrink, Marketing Directeur Heineken Nederland.Heineken%20Chief%20Oranje%20Officer%20foto%2011

In de afgelopen twee maanden ontving Heineken honderden sollicitaties op de vacature voor COO. Er werden uiteindelijk 15 oranjefans uitgenodigd voor een gesprek. De laatste drie kandidaten werden op de proef gesteld met een Oranje assessment met verschillende opdrachten. "Toen ik de vacature zag, twijfelde ik geen moment. Wie wil deze baan nu niet? Dit is echt een droom die uitkomt. Het Oranjegevoel is uniek, daar mogen we als land echt trots op zijn. Ik kan niet wachten om het komende jaar Nederlanders aan te sporen om feest te vieren zoals alleen Nederlanders dat kunnen”, aldus van Houwelingen. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies