Opel Wunderbahn: Innovatieve social game via Facebook en je smartphone

Vorig artikel Volgend artikel

Het Duitse automerk Opel heeft in samenwerking met het digitale reclamebureau Isobar een sprookjesachtige social game ontwikkeld met de naam Wunderbahn. Uniek aan deze social game is dat deze deels via de smartphone gespeeld kan worden. In de game komen subtiele verwijzingen naar de verschillende praktische innovaties van Opel aan bod en worden tevens de nieuwe ‘Berlin’ uitvoeringen van Opel geïntroduceerd. Spelers maken kans op een legendarische roadtrip en drie weekendjes Berlijn.

Opel Wunderbahn: Innovatieve social game via Facebook en je smartphone

Spelers komen door de vier Duitse steden Düsseldorf, Keulen, Dortmund en Hannover uiteindelijk in Berlijn aan. In elke stad kunnen ze opdrachten uitvoeren die te maken hebben met diverse Opel innovaties zoals een in de bumper van de auto uit- en inschuifbare fietsendrager, een verwarmbaar stuurwiel of regensensor. De opdrachten zijn opgehangen aan legendes die zich afspelen in de Duitse steden. Uiteindelijk is het doel voor de speler om zo snel mogelijk in Berlijn aan te komen.

Spelen via smartphone

“Het unieke van deze social campagne is dat de opdracht in de eerste stad Düsseldorf ook via de smartphone gespeeld kan worden. Een noviteit die past bij de trend dat consumenten steeds vaker hun smartphone gebruiken als second screen”, zegt Sven Huberts, directeur van digitaal reclamebureau Isobar. 

“Opel staat bekend als een betrouwbaar Duits merk”, zegt Esther Roodklif, Manager Communications & Digital Marketing bij Opel Nederland. “Met onze nieuwe Berlin uitvoeringen bewijzen we dat Duitse kwaliteit en technologie ook heel bereikbaar kan zijn. Wij verwachten dat we met deze social game onze boodschap bij een nieuwe doelgroep voor Opel kunnen brengen“.

Liften via Facebook

De spelers van de game kunnen via Facebook ‘lifters’ meenemen door hun vrienden uit te nodigen mee te spelen. Door mensen mee te laten liften, zal de eigen score beter worden, waardoor de prijzen van het spel dichterbij komen. De deelnemers maken kans op een geheel verzorgde legendarische roadtrip in Duitsland inclusief een unieke race-ervaring op de Nordschleife, een Trabant rit door Berlijn en een Segway tour door Hamburg.

De campagne rondom ‘Wunderbahn’ start vandaag en zal volledig worden ondersteund met advertising op Facebook gedurende vier weken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies