Campagne voor blender creëert nieuwe fruitsoorten

Vorig artikel Volgend artikel

Reclamebureau Ogilvy Brasil bedacht een unieke manier om de Walita Avance blender van Philips te promoten: Drie nieuwe fruitsoorten die zelfs voor de locals op de São Paulo markt (Brazilië) onbekend waren. Een speciaal gecreëerde fruit mashup met de Bananaberry, Pinegrape en Kiwigerine als resultaat.

Campagne voor blender creëert nieuwe fruitsoorten

Een samenwerking met moleculaire gastronomist lecia Ribeiro. Een proces van in totaal 3 maanden om de hybride soorten te ontwikkelen. Als eerste stap het halen van vruchtenconcentraat uit een fruitsoort. Vervolgens een klein gaatje in de schil van een ander stuk fruit. Het concentraat van het eerste stuk fruit in het tweede stuk en vacuüm verpakt om de smaak en kleur in te laten trekken.

De Bananaberry - een combinatie van banaan en aardbei - heeft de vorm van een normale banaan, maar is in plaats van geel, rood. De Pinegrape is een paarse ananas door het mengsel van een druif en ananas. De Kiwigerine lijkt op het eerste oog een normale kiwi. Wanneer je deze schilt krijg je geen verwachte groene vrucht te zien, maar een vrucht met oranje gloed door de toevoeging van mandarijn concentraat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies