Coca-Cola zet in op storytelling & content

Vorig artikel Volgend artikel

's Werelds meest populaire cola merk is online een nieuwe weg ingeslagen. In de nieuwe strategie draait het om de verhalen achter het merk, de beleving en de fans. Kortom brand journalism en storytelling. Een uitgebreide contentsite heeft de traditionele website vervangen en wordt gevuld met verhalen, meningen video's en blogs. Met de mooie home-kop: 'Coca-Cola Journey' zetten ze direct een aspiratieniveau neer. 

Coca-Cola zet in op storytelling & content

Het magazine van Coca-Cola heeft negen pijlers: Brands, Health, Community, Sports, Entertainment, Sports, Business, Environment, History en Innovation. Hiermee heeft het een behoorlijk brede scope, is het redelijk overweldigend en is het moelijk in te schatten welke kant ze precies op willen. In alle stukken heeft het frisdrankmerk wel een duidelijke rol. Van het verhaal over The Beatles tot aan het meer directe 'Recycling vs. Zero..Benefit?

Bij de lancering is het online magazine direct goed gevuld met redactionele stukken. Tuurlijk, Coca-Cola speelt een rol, maar niet op zo'n manier dat je liever niet meer verder leest... Een uitdagende strategische keuze van het cola merk. Niet de makkelijke weg aangezien het behoorlijk wat inzet en effort vraag, maar wel waarde toe kan voegen voor echte fans en de prikkel geeft om regelmatig terug te keren naar de site. 

cocacola2
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies