Challenge the Obvious: Haas & Hahn docu

Vorig artikel Volgend artikel

Documentaires zijn niet meer alleen voorbehouden voor publieke zenders en de kunst & cultuur sector. Steeds vaker komen commerciële (media) bedrijven met on- en offline documentaires om een thema uit te lichten en weer te geven in de verhalende vorm van een docu. Merken adopteren een thema om via deze vorm van branded content lading te geven aan waar zij voor staan. 

Challenge the Obvious: Haas & Hahn docu

Haas&Hahn
Schoenenmerk Hub Footwear heeft begin deze week de documentaire reeks ‘Challenge the Obvious’ gelanceerd. De eerste aflevering is de 30 minuten durende docu met in de hoofdrol Dre Urhahn en Jeroen Koolhaas. Zij zijn op jonge leeftijd begonnen met het maken van grote straatschilderingen in achterstandswijken. Inmiddels zijn zowel zij als de aanpak een stuk volwassener geworden. Met het project Favela Painting pakken Haas&Hahn grootschalige projecten aan om hele buurten op te knappen met kleurrijke schilderingen. Van de straat een driedimensionaal kunstwerk maken. In samenwerking met de lokale overheid en mensen uit de omgeving die het daadwerkelijke schilderwerk doen.

Straatkunst
Niet het alledaagse schilderklusje, maar een flinke uitdaging om de mensen het werk goed uit te laten voeren, medewerking te krijgen van de ondernemers en daarbij ook nog uitkijken voor hun eigen veiligheid. Het resultaat: een frisse en kleurrijke uitstraling voor de buurt en trots op de buurt en het werk dat is afgeleverd. In de docu ‘Haas&Hahn’ worden twee grote projecten neergezet: Philidelphia en Rio de Janeiro. Het eerste deel staat inmiddels ook online op website van Hub Footwear, maar ook op hun Vimeokanaal.

Met de documentaire geeft Hub Footwear lading aan hun merkmotto ‘Challenge the Obvious’. Hiermee omarmen ze niet alleen bijzondere projecten, maar kijken ze ook naar thema’s die aansluiten op het merkgevoel. Daarmee maken ze bijzondere verhalen toegankelijk voor een breed publiek. In samenwerking met Vice gaat Hub Footwear twee online docu's per jaar te maken. In het voor- en najaar. De thema's en verhalen staan nog open, maar zullen aansluiten bij de merkwaardes van het schoenenmerk. De brainstorms voor de volgende aflevering zijn nog in volle gang, waar de volgende docu over zal gaan is dus nog even afwachten. Het succes valt en staat bij passende thematiek, aansluiting vinden bij de doelgroep, doorvertaling naar andere middelen en seeden van de content naar die plekken waar de doelgroep zit. 

563954_10151092594503422_599913485_n
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies