Bacardi tatoeage 4 life by Horitaka

Vorig artikel Volgend artikel

Facking hell. Een Bacardi tatoeage? Yep. Je leest het goed. In een aanloopperiode van een kleine maand konden mensen via Facebook en verschillende blogs aangeven waarom zij een echte Bacardi-tattoo wilden. Niet het kenmerkende logo met vleermuis, al zal het je verbazen hoeveel mensen die hebben, maar een tatoeage geïnspireerd op het beeldmerk van Bacardi Dragonberry: een Japanse draak.

Bacardi tatoeage 4 life by Horitaka

De legendarische Horitaka
Onder het mom van ‘als je het doet, doe je het goed’ werkte het merk niet samen met zomaar een tatoeëerder om de hoek, maar gingen op zoek naar iemand die de traditionele kunst verstaat. Zo kwamen zij in contact met de in Japan geboren en in Amerika opgegroeide grootmeester Horitaka. De tattoo kunstenaar heeft zich al meer dan tien jaar toegelegd op het zetten van traditionele Japanse tatoeages. 

Horitaka kreeg zijn naam van zijn leermeester Horiyoshi II nadat hij bij hem in de leer ging. Daar werd hij bijgeschoold in de traditionele Japanse tatoeage kunst. Horitaka gelooft er dan ook in dat een tatoeage veel meer is dan enkel een inktvlek onder je huid. Hij houdt de oorspronkelijke tradities en legendes die hierbij horen ook in eren. Kortom: Bacardi heeft niet zomaar iemand ingezet om deze actie uit te voeren. Op relatief jonge leeftijd al een tattoolegende en bovendien een unicum dat hij in Nederland is. 

Horitaka-Bacardi Tatoeage
Horitaka gaf zijn eigen interpretatie aan Bacardi’s Dragonberry draak. Dermate aangepast dat ook hier de traditionele lijnen en vormen in terug kwamen. Afgelopen weekend kregen zes uitverkorenen een tatoeage van Horitaka. Normaal moet je flink geduld hebben om een tattoo van deze legende te krijgen. Om in zijn zaak in San Jose in Californië terecht te kunnen is er een wachttijd van ruim 3 jaar. Horitaka keek met iedere winnaar naar de vorm en kleur van de Horitaka-Bacardi draak die bij de persoon en het lichaamsdeel past zodat iedereen toch zijn eigen draak heeft gekregen. De eerste winnaar, die met een huge draak op z’n been vertrok over de vraag waarom een Bacardi geïnspireerde tatoeage: Het maakt me niet uit wat Horitaka op m’n lijf zet, het is een droom dat hij dit doet. 

Sponsored by Bacardi
Een legende onder tatoeageliefhebbers. Ondanks de beperkte keuzevrijheid in het ontwerp van de tatoeage, de Horitaka-Bacardi draak, is Davy Knijnenburg van Bacardi dan ook niet bang voor een negatieve response op de actie. De actie past bij goed bij Bacardi Dragonberry (jong, edgy en stoer) en het is bovendien een zeer bijzondere ervaring. 

Knijnenburg geeft aan dat de actie past bij de strategie van Bacardi om continu in contact te zijn met de doelgroep. Niet alleen via social, maar ook met het neerzetten van een beleving. Zo geeft het merk dit jaar 150 feestjes in Nederland om het 150-jarige bestaan te vieren. Van aanwezigheid op evenementen als Lowlands en Pitch, tot huiskamerfeestjes en eigen evenementen.  

Beleving
De hele maand september staat Bacardi Dragonberry in de spotlights. De Horitaka-Bacardi tatoeage is hiervan het begin. Deze herfst zit er bij de fles van deze flavored rum een hanger met de draak, met deze hanger kunnen consumenten een speciaal T-shirts aanvragen. Niet de Horitaka-draak, maar een make-over van de originele Bacardi Dragonberry draak. Ideaal voor degene die een tattoo een beetje te ver vinden gaan. 

Bacardi is overigens niet het eerste merk dat gratis tatoeages weggeeft via een Facebook-blogcampagne. Hi gaf rondom moederdag ‘I Like Mama’-tatoeages weg in samenwerking met Morrison Schiffmacher en Palmbier heeft op dit moment een iets minder radicale actie lopen: het tatoeëren van bierblikjes met de vader van. 

20120907%20TattooNK1
20120907%20TattooNK_11
20120907%20TattooNK_3
20120907%20TattooNK_5
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies