Beauty tutorial met shock effect

Vorig artikel Volgend artikel

Beauty- en lifestyleblogs werken veel, heel veel met video. Leuke, spontane en leerzame vlogs die je stap voor stap laten zien hoe je een bepaalde look kunt creëren, je je make-up het beste aan kunt brengen en natuurlijk om je op de hoogte te houden van de nieuwste beautyproducten. Soms gaat zo'n blog niet helemaal zoals gepland. Zo ook deze tutorial 'that goes totally wrong!'

Beauty tutorial met shock effect

Shock effect? VW schakelde de 17-jarige (Nederlandse) beautyblogger Nikkie in om een voorlichtingsvideo met impact te maken. In de drie jaar dat ze actief blogt heeft ze wereldwijd een grote groep fans en trouwe volgers opgebouwd. Dan kun je natuurlijk discussieren over de inzet van 'online influencers', maar wanneer het zo goed getarget is, dan heeft het zeker effect. Slim is dat de tutorial ook op Nikkie's eigen YouTubekanaal staat. 

Herkenbaar?
Even een sms'je sturen in de auto, mascara checken in de achteruitkijkspiegel, lipgloss bijwerken tijdens het rijden. Het kan toch best even... Want "Ik weet wel wat ik doe achter het stuur." Daar kun je natuurlijk duizenden, meestal redelijk belerende, campagnes tegenaan gooien, maar of dat echt werkt? Welke is bij jou blijven hangen? De billboards langs de weg met de tekst "Niet sms'en tijdens het autorijden", daarbij denk ik eigenlijk alleen maar dat het een redelijk achterhaalde tekst is en dat ze sms'en beter voor txt'en hadden kunnen vervangen... 

Nieuwsberichten hebben vaak meer impact. Een jongetje dat is overleden omdat een man niet van z'n telefoon af kon blijven in de auto. Een vrouw die een kleine kettingbotsing veroorzaakt omdat ze d'r wenkbrauwen epileert... Bizar natuurlijk. Maar misschien moet je het niet aan de Nederlandse overheid overlaten om een voorlichtingsvideo met impact te maken. Te braaf. Al was die SIRE campagne met het meerokende kindje in de baarmoeder wel erg sterk.

In dezelfde categorie: een voorlichtingsvideo van de Britse politie.  

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies