Krijgt beleggen imagoverandering?

Vorig artikel Volgend artikel

Kan beleggen een menselijk gezicht krijgen? Onbegrijpelijk voor 9 van de 10 consumenten, niet toegankelijk en een redelijk besmet imago. Niet alleen dankzij de 'leuke' hypotheekcombinaties, ook omdat we vaak alleen de negatieve verhalen horen in de reguliere media. Met natuurlijk meest recentelijk de beursgang van Facebook. Er zijn al een paar partijen opgestaan die tegen 'de grote jongens' aanschoppen om financiële producten begrijpeiijk en laagdrempelig te maken. De nieuweste in rij: Ohpen. Kunnen zij het imago van beleggen veranderen?

Krijgt beleggen imagoverandering?

Ze pakken de gewilde zendtijd rondom de Olympische Spelen aan om hun boodschap over de bühne te krijgen. De hele commercial draait om geld (het katoenplantje) zonder zakelijk te zijn. Het is eerder menselijk en bijna kwetsbaar. Indrukwekkend en het staat ver af van de communicatie die we rondom beleggen kennen. Gaat dit het imago veranderen? Eén commercial is daarin natuurlijk een mooi begin, maar niet heel erg effectief wanneer hier niet flink op doorgepakt wordt. 

Oké, sparen is inderdaad niet heel aantrekkelijk meer, maar wel veilig. Waarom zou de gemiddelde Nederlander dan overwegen om te gaan beleggen? Zelf aan de knoppen zitten klinkt fijn, maar dan heb je misschien wel een crash course beleggen nodig om er ook nog iets uit te halen. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies