Stijlblog geeft lading aan merkbeleving Mercedes-Benz

Vorig artikel Volgend artikel

Commercials, advertenties en aanbiedingen hebben nog steeds waarde, maar bieden niet voldoende om een echte relatie aan te gaan met de doelgroep. Hiervoor is meer nodig. Een gedegen contentstrategie en de wil om deze structureel door te zetten. Heel veel merken doen dit natuurlijk al met een eigen magazine en ook online komen er langzaam, maar zeker merkgedreven contentplatforms. Zo kwam Louwman eerder deze week nog met een magazine en vanaag lanceert automerk Merceds-Benz het stijlplatform: mb!.  

Stijlblog geeft lading aan merkbeleving Mercedes-Benz

Stijl
De eerste indruk: eye candy. Een combinatie van design, mode, kunst en inspirerende mensen. Internationaal, maar ook van Nederlandse bodem. Natuurlijk mag ook mobiliteit niet ontbreken. Het stijlplatform is een verlengstuk van de merkbeleving van Mercedes-Benz en kan goed ingezet worden om het imago van het merk te moderniseren.

Is dit Mercedes?
Het platform lijkt misschien een stap te ver. Een stijlplatform met kunst en mode? Mercedes-Benz geeft zelf aan stijl in de brede zin te waarderen. Dit komt terug in de ontwikkeling van de modellen. Stiekem heeft het automerk ook al best veel gedaan op bijvoorbeeld het gebied van mode. Zo werken ze al langere tijd samen met de Dutch Fashion Foundation en internationaal met de Fashion Weeks.

Content
Het platform is interessant voor iedereen die geïnteresseerd is in stijl. Wanneer ze mb! blijven vullen met interessante, eigen en verrassende content, is het een omgeving waar vaker terug zult komen. Merklading door het er niet dik bovenop te gooien, maar dankzij relevante stukken. Een van de pijlers is de documentairereeks 'The Art of Style', een serie portretten van Nederlandse creatieven. In de eerste aflevering zijn Scheltens & Abbenes te zien. Twee fotografen die werken voor internationale modehuizen als Yves Saint Laurents, Hermès en Balenciaga.   

Voor het redactionele stuk van mb!, werkt Mercedes-Benz samen met Vice. Een mediamerk dat zowel eigen labels heeft, als content verzorgt voor merken. Een niet zonder succes. Met hun contentstrategie voor klanten en documentaires wisten ze al verschllende Webby Awards in de wacht te slepen. Bij een platform als 'mb!' mag natuurlijk ook de inzet van social media niet ontbreken. De social strategie ligt in handen van mediabureau MEC.  

Scheltens & Abbenes 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies