Mode voor het goede doel

Vorig artikel Volgend artikel

Bekende Nederlanders zijn natuurlijk al jaren ambassadeur voor goede doelen, maar de kracht van commerciële merken is misschien wel net zo of nog effectiever. H&M introduceerde onlangs nog de ‘Fashion against aids’ campagne waarmee ze, niet voor het eerst, een lijn neerzetten om geld in te zamelen voor een specifiek goed doel. Hema heeft de ‘return to sender’ lijn en ook kleinere merken omarmen goede doelen. Zo zet het nieuwe schoenenmerk LiveNowDreamNow (LNDN) zich in tegen kindermisbruik. 

Mode voor het goede doel

Ontwerper van eigenaar van LNDN Arjan de Man wilde niet alleen een fashionable sneacker neerzetten, maar zich ook verbinden aan een goed doel. Kindermisbruik is helaas een probleem dat wereldwijd veel voorkomt. Het was dan ook geen moeilijke keuze voor het kersverse merk om 'Stop Kindermisbruik' te ondersteunen. Heel concreet gaat er van iedere verkochte schoen een deel naar het doel. Dit geld wordt vervolgens ingezet voor het opzetten van opvangtehuizen, het ondersteunen van scholen en het financieren van traumateams.

LNDN- Live Now Dream Now from Tonyatomy on Vimeo.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies