(Red)Rush project: inchecken tegen aids

Vorig artikel Volgend artikel

Inchecken om te laten zien waar je zit, waar je hebt gegeten, op welk vet event je bent. Ja, allemaal heel leuk en aardig, maar behalve het verzamelen van punten en badges schiet je er toch weinig mee op. Soms zijn er leuke acties, interessante tips en informatie of interactie naar aanleiding van je posts. (Red)Rush to Zero gaat een stapje verder en heeft op dit moment de grootste non-profit incheck campagne op Foursquare lopen. 10 dagen lang gaat bij iedere keer dat er ingecheckt wordt in een Starbucks en geselecteerde retailers van Penfolds en Bugaboo, 1 dollar naar het (Red)Rush to Zero project. 

(Red)Rush project: inchecken tegen aids

De campagne heeft een concreet doel: zorgen dat er in 2015 geen babies met aids meer worden geboren. Hoe? Door te zorgen dat de moeders de juiste medicatie krijgen. Op dit moment worden er iedere dag nog 1.000 kinderen met deze ziekte geboren. 

Tien dagen pieken
De (Red)Rush to Zero-campagne loopt tien dagen. De Foursquare check-in campagne is hiervan een onderdeel en is (helaas) alleen in Amerika, dus mocht je hier de komende vijf dagen zijn... Andere initiatieven zijn onder andere The (Red)Rush Games op Xbox en PlayStation, merchendising, social media inzet en speciale Red optredens van artiesten als Coldplay, The Black Eyed Peas en The Killers. Zo is er bijna voor iedere interesse wel en interessante koppeling gemaakt. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies