Flexibel logo?

Vorig artikel Volgend artikel

De visuele identiteit van Design Acadeny Eindhoven is wat mij betreft erg ‘open minded’ en daarmee origineel. Het is een organische weergave van het merk, ontwikkeld door designersduo The Stone Twins.

Flexibel logo?

Geen rigide model, maar een authentiek beeld van empathie en verbondenheid. De identiteit van de academie wordt gevormd door iets wat ik omschrijf als ‘leerling en meester’; rollen die in alle vrijheid met respect voor elkaars gedachtegoed kunnen wisselen. Studenten, docenten en medewerkers in de organisatie delen een verhaal dat ontstaat vanuit persoonlijke gevoelens en de verwoording hiervan. Er is een behoefte aan een visuele expressie die flexibel is en de herkomst van deze opleiding koestert.

Eindhoven is de stad waar het in 1947 begon. Tot op de dag van vandaag is dat de plek waar onderwijs en design samenkomen op deze academie. Het logo koestert deze herkomst in de handtekening met een eigen weergave van de letter E. Deze biedt tegelijkertijd ruimte voor een grensoverschrijdend handschrift van docenten, studenten en medewerkers. In eigen woorden en taal vertelt iedereen zijn of haar verhaal ten aanzien van design en onderwijs op Design Academy Eindhoven. Op deze wijze weerspiegelt dit ‘open source’ logo een gemeenschappelijke passie met respect voor het indivdu.

Het resultaat is een logo dat oneindig veel verschijningsvormen kent qua boodschap, lettertype en taal. Ik vind het een gewaagde en tegelijkertijd zeer treffende weergave van identiteit in de 21e eeuw.

DAE_logo2 DAE_logo DAE_logo3

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies