Karl Lagerfeld spreekt over personal branding tijdens LeWeb in Parijs

Vorig artikel Volgend artikel

In Parijs is er geen ontkomen aan deze winter: ontwerper Karl Lagerfeld is everywhere. Niet alleen is Chanel hoofdsponsor van de beroemde kerstetalages bij warenhuis Printemps, Karl kreeg er zelfs zijn eigen etalage met bewegende miniatuur Lagerfeld poppen.

Daarnaast mag hij gisteren als eerste spreker de 5e editie van het LeWeb congres openen. Tijdens een vraaggesprek met gastheer Loic Le Meur laat Lagerfeld onder meer zien hoe hij ontwerpen schetst op de iPad en welke apps hij daarvoor gebruikt. 'Als ik niet in de modeindustrie was beland was ik nu striptekenaar geweest'.

Karl Lagerfeld spreekt over personal branding tijdens LeWeb in Parijs

In het gezellige interview is Lagerfeld ook zeer uitgesproken over zijn liefde voor Lady Gaga en haar unieke persoonlijkheid. Op de vraag wat hij ons zou adviseren als wij net zo'n personal brand zouden willen neerzetten is zijn antwoord eenduidig: 'I cannot give advise to someone I know nothing about. Besides, every case is different and everyone has to create his or her own rules. Make your own rules.'

Op de vraag of hij ons dan niets kan leren is zijn antwoord simpel: 'I'm not a teacher'. Dat zou volgens Lagerfeld ook niet eerlijk zijn om te pretenderen, aangezien hij naar eigen zeggen zelf nooit een opleiding heeft afgemaakt.

Toch heeft hij een duidelijke mening over actuele onderwerpen zoals de financiele crisis. 'Consumerisme is geen negatieve term. Het genereert banen, en is dus belangrijk. Shopping en fashion zijn zaken die onze economie drijven. Je moet fashion nooit te serieus nemen, maar het heeft wel degelijk een belang in onze maatschappij. Het genereert banen, en daarmee inkomsten voor miljoenen mensen die anders werkeloos zouden zijn.'

Volgens Lagerfeld zijn stakingen of andere vormen van protest van alle tijden en desondanks onoverkomelijk, alleen stakingen in het vervoerswezen vind hij ' ronduit crimineel'. 'In the end, it's up to us to adapt to the world, because the world will not adapt to us'.

Bekijk hieronder het gehele interview:

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies