Heineken kerstcampagne: Koop een Beertender met je vrienden

Vorig artikel Volgend artikel

Het is misschien niet de meest hoogstaande reclame van Heineken ooit gemaakt, maar ik moest er persoonlijk toch wel even om gniffelen. De reclame gaat er vanuit dat het bier van Heineken het meest ultieme drankje is, waardoor het meer dan logisch is dat iedereen een BeerTender onder de kerstboom aan wilt treffen. Het zou alleen een beetje raar zijn als je die voor jezelf er onder zou leggen. Niet bepaald de kerstgedachte zullen we maar zeggen.

Hoe los je dat probleem op? Natuurlijk, je laat een vriend er één voor je kopen. Helaas zijn die dingen niet heel goedkoop, dus je moet wel hele lieve vrienden hebben.

Dat is waarschijnlijk net een stap te ver. Daarom komt het biermerk zelf met de oplossing, namelijk de Heineken BeerFriender app. De app koppelt je automatisch aan een gelijkgestemde. Zo kunnen jij en je nieuwe vriend voor elkaar de BeerTender aanschaffen, compleet met cadeaupapier en een klein kaartje. Het is net alsof je er één voor jezelf koopt, alleen is het nu feestelijker, socialer en je hoeft je nergens schuldig over te voelen.

Een grappig idee en wie weet werkt het voor de enkele bierfanaat wel echt.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies