De kracht van vriendschap

Vorig artikel Volgend artikel

Mocht je nog de ambitie hebben om ooit een verschijning te maken op televisie, radio en/of bushokjes dan biedt War Child je deze kans. Hier hoef je geen lekker bekkie voor te hebben of de meest overtuigende acteerprestatie voor neer te zetten. Wat je wel moet doen is vrienden worden met de organisatie. En vervolgens jouw vrienden overtuigen ook vrienden te worden.

De kracht van vriendschap

In de nieuwste campagne van War Child zijn het de 'Friends' van de organisatie die de hoofdrol spelen. Zij vertellen het verhaal van War Child. Aangemoedigd door Marco Borsato en Armin van Buren word je uitgenodigd om een beeld te maken. Alle beelden bij elkaar vormen een animatie die als TV commercial later dit jaar wordt uitgezonden.

‘Friend’ worden doe je zo: Via de website koppel je één van je sociale profielen (Twitter, Facebook, Hyves of e-mail) aan de organisatie. Vervolgens vraagt War Child je een foto van jezelf met een wit vel papier up te loaden. Na het uploaden krijg je een persoonlijke oproepfilm opgestuurd waarmee jij al jouw vrienden kan oproepen ook vrienden te worden van de organisatie.

Iedereen die hier aan mee doet krijgt sowieso een plek in de online commercial. Voor de tv-commercials zijn er echter maar een beperkt aantal plekken. Deze plekken zijn gereserveerd voor de 192 mensen die aan het einde van dit jaar via hun eigen filmpje de meeste nieuwe 'Friends' hebben verzameld.

In de uiteindelijke commercial tekent iemand een papier en wordt daarmee ‘Friend’ van War Child. Vervolgens houdt hij of zij het vel voor de camera. Dit wordt gevolgd door de Friends van War Child die samen, door middel van een animatietekening op de witte vellen, het verhaal van War Child vertellen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies