Snorrenmaand

Vorig artikel Volgend artikel

Het is weer november en dat betekent snorrenmaand! Voor elke man de kans om zich één maand lang net zo mannelijk te voelen als Salvador Dali, Hulk Hogan of de biker van de Village People. En dat zonder dat je daar vervelend commentaar op hoeft te verwachten.

Snorrenmaand

De afgelopen negen jaar worden mannen van over de hele wereld in november aangemoedigd hun bovenlip in dienst te stellen van het inzamelen van geld voor onderzoek naar onder andere prostaatkanker en depressie. De snorren van Movember (moustache + november = 'Movember') verschenen voor het eerst in Australië en vanaf dat moment werd het woord ‘Movember’ razendsnel verspreid over de aardbol.

Zo’n snor trekt natuurlijk de aandacht en dat is precies de bedoeling. Door effectief gedurende de 30 dagen van november wandelende en sprekende uithangborden te zijn, willen de mannen via persoonlijke en publieke gesprekken mensen bewust maken van de dikwijls genegeerde gezondheid van de mannen.

Tot nu toe hebben de snorretjes al meer dan honderd miljoen dollar opgehaald.

In Amerika speelt schoonmaakmerk Mr. Clean leuk op de campagne in. Mr. Clean bestaat alweer zo’n 54 jaar en heeft altijd een gladgeschoren gezicht had. Daar kan nu verandering in komen. Hoe meer mensen Mr. Clean liken op Facebook hoe groter de snor. In de woorden van Mr. Clean: “Ik heb 50 jaar geen gezichtsbeharing gehad. Zelfs de jaren ’70 konden me niet overtuigen een snor te laten groeien. Maar voor een belangrijk doel als dit zal ik de grootste snor ooit geïllustreerd creëren.”

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies