Red de ijsbeer, drink cola

Vorig artikel Volgend artikel

De ijsbeer kan wel wat hulp gebruiken. Naast het feit dat de Noordpool langzaam aan het smelten is vinden mensen het ook nog steeds erg fijn om zich in zo’n heerlijk warm berenvelletje te hijsen. En dat betekent een sterke afname in het aantal ijsberen.

Red de ijsbeer, drink cola

Het Wereld Natuur Fonds zet zich al tijden in voor de beer en is nu een samenwerking aangegaan met Coca Cola, wiens icoon al jaren de geliefde ijsbeer is, om samen de aandacht hierop te vestigen.

Daarom zullen de iconische blikjes van het cola merk de aankomende periode een metamorfose ondergaan. De blikjes zullen niet langer rood, maar wit zijn. Ook zal Coca Cola twee miljoen dollar schenken aan het WNF. Dit alles ter ere van de ijsbeer en het behoud van zijn woonomgeving.

Aangezien het een Amerikaanse samenwerking is zullen de blikjes in Nederland helaas gewoon rood blijven.

Naast deze campagne zal het merk intern ook het nodige gaan aanpassen ter bescherming van het milieu. Zo zullen de fabrieken minder CO2 uitstoten en zullen ze minder energie gebruiken. In 2020 is het de bedoeling dat het drankje volledig ‘water-neutraal’ is. Al het water zal daarom worden gerecycled.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies