Omgedraaide logo's adverteren zo het merk van de concurrent

Vorig artikel Volgend artikel

Wie vluchtig naar bovenstaand plaatje kijkt zal meteen opmerken dat iets niet klopt maar het kost je misschien een fractie van een seconde voor je in de gaten hebt wat het is. Juist, het Facebook beeldmerk met het woordmerk van 'concurrent' Twitter. 'Brand Reversions' is een ongoing project van logo-designer Graham Smith, die onder andere ook de logo's van Apple en Android, Pepsi en Coca-Cola en Google en Bing omdraaide. 

Omgedraaide logo's adverteren zo het merk van de concurrent

Door logo's te verwisselen met die van een concurrent treed weliswaar een vervreemdende werking op, maar de beeldmerken blijven knap genoeg toch herkenbaar. Zelf noemt Smith het dan ook wel 'logo's met een gespleten persoonlijkheid'. Mooi experiment.

brandreversions-3
brandreversions-7
brandreversions-6
brandreversions-8
brandreversions-9
cadbury-hershey-reversion-640x355
google-yahoo-reversion-640x355
smirnoff-absolute-reversion-640x355
brandreversions-05
skoda-renault-reversion-640x355
brandreversions-1
brandreversions-2
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies