Corona Light Facebookcampagne op Times Square

Vorig artikel Volgend artikel

Light bier, niet het meest sexy drankje voor mannen om te drinken. Behalve als je het op een sexy manier neerzet. Dat is precies wat Corona deed bij de introductie van hun light variant. De ingrediënten: een mega (interactief) billboard op Times Square en een Fanpage voor Corona Light.

Een mooie kans om met je hoofd op Times Square te komen zonder beroemd of berucht te zijn of ten huwelijk te worden gevraagd. Iedereen die het biermerk via Facebook 'likte' kwam met zijn profielfoto op het billboard. Een slimme manier om het bereik van één beeld enorm te vergroten. Immers, niet alleen de voorbijgangers op het New Yorkse Times Square kwamen met de campagne in aanraking, ook duizenden mensen op Facebook. In twee maanden tijd steeg het aantal fans van Corona Light van ongeveer 3.000 naar bijna 200.000, inmiddels staat het aantal zelfs al dicht bij de 300.000. 

Interactieve Mini Cooper

In Duitsland (Berlijn) kwam Mini ook al met een opvallende interactieve billboardcampagne. Minifans konden vanuit de huiskamer of op de locatie van het billboard een foto van zichzelf maken. Deze werd vervolgens op internet geplaatst en was in reuze formaat op een billboard terug te zien. Voorbijgangers kregen een foto op ansichtkaart mee. 

 

Interactieve billboards kunnen niet alleen gekoppeld worden aan Facebook. In onderstaand voorbeeld (augustus 2010) is een combinatie gemaakt met Twitter.  

 

Het seizoen voor opvallende buitenreclames is duidelijk weer begonnen, ben benieuwd of er op korte termijn ook in ons land iets spectaculairs verschijnt. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies