Even Apeldoorn bellen... of niet?

Vorig artikel Volgend artikel

De nieuwe commercial van Centraal Beheer Achmea, qua ontwerp en vormgeving verschillend van alle voorgaande commercial. De 48e in de rij 'Even Apeldoorn bellen' is dit keer bijna volledige computeranimatie.

De productie van de commercial (van bureau DDB) nam een jaar productietijd in beslag. Verrassend is de 'aanpassing' in de pay-off en daarmee de climax 'Even Apeldoorn bellen'. In dit geval eindigt de commercial echt met een goed einde; alle anderen eindigen op het moment dat je weet dat het goed mis gaat. Benieuwd of CBA dit in de toekomst door gaat zetten.

Waar bij de commercials van CBA vaak gediscussieerd wordt over de vraag waar het 'verzekeringsmoment' zit, ben ik die bij deze commercial helemaal kwijt. Nietemin is 'ie weer geestig. Ik vind hem echter niet hilarisch. Ik ben meer gecharmeerd van de commercial zoals 'balletje' of 'leeuw', die ik waardeer om hun simpelheid.

Benieuwd of Tribal DDB nog met een online campagne komt hierop aanhakend, zoals de Skydiver Gadget op Hyves, die volgens bronnen het erg goed heeft gedaan.

Zie ook www.centraalbeheer.nl

Karlijn van den Berg

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies