Fashionable flesjes Coca-Cola by Lagerfeld

Vorig artikel Volgend artikel

Van een flesje cola iets bijzonders maken. Niet zo'n dertien in een dozijn flesje, maar een collectible item. Dat kan wanneer je exclusieve ontwerpers inschakelt om de vormgeving te verzorgen. Karl Lagerfeld, een van de grote designers en (mode)fotograaf, verbond zijn naam voor de tweede keer aan een bekend frisdrankmerk. Deze keer geen nieuw ontwerp voor Fendi of Chanel, maar een echte Coca-Cola. 

Fashionable flesjes Coca-Cola by Lagerfeld

Vorig jaar april ging Lagerfeld voor het eerst een samenwerking aan met het merk. Het resultaat: de zilveren butlerfles inclusief case. Nu, krap een jaar later, ontwerpt hij drie verschillende uitvoeringen voor Coca-Cola light. Hiermee worden de 'Charlie's Angels' van het frisdrankmerk geïntroduceerd: Bernadette, Eleanor en Irene. De gezichten van de Love it Light-campagne. De -modieuze- dames maken deel uit van de nieuwe commercial die in heel Europa te zien zal zijn. In april komt deze in Nederland op de buis.  

Alle drie de 'angels' hebben een eigen design. Design één staat voor Bernadette: modern en romantisch, twee voor Eleanor: modieus en levendig en drie voor Irene: rock en drama. De cola gaat er natuurlijk niet anders van smaken, maar de flesjes ogen wel anders en erg zomers. De samenwerking past heel goed bij de beleving en het merkgevoel dat Coca-Cola neer wil zetten: cola als statement. Eerder verzorgden modehuizen als Fendi, Versace en Ferretti een exclusief design voor het frisdrankmerk.   

Lagerfeld heeft overigens niet alleen het design ontworpen van de flesjes, maar ook de fotocampagne uitgevoerd voor Love it Light. In Nederland zijn de flesjes uit de limited edition te koop bij warenhuis de Bijenkorf.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies