FB: What’s in a domain name?

Vorig artikel Volgend artikel

Wat heeft " the American Farm Bureau Federation" te maken met social networkcommunity Facebook? Niets zou je zo zeggen. Maar hoe briljant is dit: De federatie van boeren wist wel raad met hun gewilde domeinnaam: FB.com. De boer is niet gek. Ook al ben je een non-profit organisatie...dit varkentje zouden ze wel even wassen!

FB: What’s in a domain name?

Hoeveel geld heeft Facebook uiteindelijk betaald voor het verwerven van de domeinnaam Fb.com vorig jaar? Wat denk je? Ja hoor: een slordige $ 8,5 miljoen dollar. Dat is meer dan 42 maal het bedrag dat Facebook oorspronkelijk betaalde voor Facebook.com. Vandaag kwam dit astronomische bedrag naar buiten.

Directe aanleiding voor de aankoop van deze domeinnaam volgens Mashable? In november werd bekend dat Facebook een vernieuwde versie van berichten zou lanceren. “ It combined SMS, messaging, chat and e-mail into one interface, although Mark Zuckerberg repeatedly iterated that, “It’s not e-mail.”
One feature of the new Facebook Messages is that it assigns you a personalized Facebook().com e-mail address. If a friend sends a message to your Facebook e-mail, you will receive it in your Facebook Inbox. Unfortunately, Facebook’s employees were using the Facebook.com domain for their e-mails already, so they had to switch to another domain, which is why Facebook needed to buy Fb.com in the first place.

Facebook verwierf het domein ergens vorig jaar uit de American Farm Bureau Federation, die gebruik maakt van fb.org als haar primaire domein, meldt Reuter. Tijdens haar jaarlijkse bijeenkomst in Atlanta, bleek dat de non-profit organisatie met deze lucratieve deal van deze gewilde domeinnaam 8,5 miljoen dollar te hebben verdiend op de verkoop van fb.com.

Facebook betaalde $ 200.000 in augustus 2005 om het domein Facebook.com te verwerven, 42,5 keer minder dan wat Facebook besteed aan de fb.com!
Masable sluit af met de opmerking: …” While the Facebook.com purchase was expensive for the company back then, it’s an investment that has clearly paid off. Clearly the company’s hoping that fb.com will fall in the same camp.”

Of zoals er op FB wordt gereageerd op dit bericht: “ Every entity has a market value, and that value changes according to your immediate-peers..” Een waarheid als een koe...eeeh boer...?!

 bron: Mashable, Reuter

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies