Het nieuwe logo van Starbucks

Vorig artikel Volgend artikel

Alhoewel de logo's van grote multinationals vaak niet heel veel veranderen, wordt er zo eens in het decennium wel vaak een broodnodige restyling uitgevoerd. Zo ook bij Starbucks, dat in maart - ter ere van haar 40-jarig bestaan - verder gaat met een zeer gestileerde versie van hun oude logo. 

Het nieuwe logo van Starbucks

Wie de 4 logo's van Starbucks op een rijtje ziet, ziet duidelijk dat logo-evolutie vaak een kwestie van 'less is more' is. In het nieuwe logo wordt de zeemeermin buiten de merknaam geplaatst, en blijft dus alleen het beeldmerk over. Handig, zegt CEO Howard Schultz, omdat de keten zich daarmee in de toekomst niet meer alleen tot 'coffee' beperkt. 

starbucks-new-logo
2011010514361
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies