IKEA: Lars biedt uitkomst

Vorig artikel Volgend artikel

Stoere vrouwen van nu wagen hun gemanicuurde handen aan zware klussen: ze zijn loodgieter, timmervrouw en stukadoor in één. Onderzoek wijst uit dat vrouwen juist graag de hamer en waterpomptang ter hand nemen. Maar samen een Billykast inelkaar zetten, daarmee zet je je relatie op het spel! Tenminste dat is mijn ervaring…

IKEA: Lars biedt uitkomst

Sinds vrouwen zich inlaten met klussen, wil ook de doe-het-zelfzaak er gezelliger, mooier en verzorgder uitzien. Mannen hebben de koffiehoek, de voorbeeld-badkamer en voorbeeld-keuken blijkbaar aan de komst van vrouwen in de bouwmarkt te danken. Daar komt bij dat vrouwen meer toegeven aan impulsaankopen. 

Ook adverteerders als Hornbach en KARWEI spelen in op deze trend. Hornbach maakt nu reclame met "Women at Work"  en KARWEI doet ook goed mee aan "feminisering van mannendomeinen", gezien hun magazine en winkelvloer-aanbod.  Probleem wat zich alleen voordoet met klussen is: samenwerking. Met andere woorden, communicatie: " Zeg als jij nou even dit vasthoudt, dan pak ik het moertje.." Dat niveau.

Relaties sneuvelen bij het inelkaar zetten van de boekenkasten, ladeblokken of kinderbedden. Neem het van mij aan. In ieder geval reden voor ruzie en conflicten tussen manlief! Onder de veelzeggende kop: "Ikea Finally Gives In" publiceerde de site PSFK deze video.
 
De Zweedse Doe-het-zelf reus IKEA beseft zich terdege dat een relatie kan eindigen tijdens het inelkaar zetten van een IKEA-product. Sterker nog;als je de handleiding niet goed leest kan je met heuse "Furniture Art" eindigen, zie onderstaande video.

Dus komt IKEA met een oplossing en geven ze dus indirect ook toe dat de producten niet altijd zo gemakkelijk inelkaar te zetten zijn. Geen Sven, Nils of Rasmus. Nee, deze klusvriend met handige handjes heet Lars: “Their latest commercial comes up with some pretty creative construction fails, and ends up being an ad for Lars, the Ikea assembler, who costs a mere 40 dollars and hour, and will assemble your furniture for you. It is now your choice to wrestle with your new purchases or hire out that struggle.

Hopen dat de "Larsjes" ook enigszins aantrekkelijk zijn, voor de single vrouwen onder ons!

bron: www.psfk.com, brandchannel, Gfk Benelux

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies