Heineken steekt zijn nek uit

Vorig artikel Volgend artikel

Ik ben fan van Heineken, laat ik er maar meteen voor uitkomen. Los van het feit dat het gele goud goed te versmaden is, weet de nummer 1 brouwer ook hoe ze met hun marketing & branding moeten omgaan. Oké, kleine misser afgelopen WK met die lelijke Petteflet en de jongens uit Brabant scoorden met hun veelbesproken Bavaria-dress. Toch blijft Heineken innoveren en nu dus ook een re-design van de fles, met een langer nekje.

Heineken steekt zijn nek uit

Alleen die Amerikanen krijgen deze niet. Uiteraard is daar wel over nagedacht: “ That's because Americans said they prefer for the classic shortneck bottle, so the new longneck design will become the world standard outside America."

De nieuwe fles heeft een langere nek met een "lichte inkeping waar de Heineken naam verticaal wordt weergegeven," meldt Ad Age, die uitlegt, ""Heineken USA is sticking with the shortneck because it wanted to differentiate the import from US domestic beers, which tend to come in longnecks", zegt spokeswoman Tara Carraro van Heineken.

Mark van Iterson, Manager Global Heineken Design & Concept, zegt over het nieuwe mondiale Longneck ontwerp ( behalve dus de USA): "Als marktleider zijn we trots op het nieuwe design wat  vooruitstrevend is in design en smaak. Een subtiele maar significant verschil. De consumer response is uitstekend. Zij zien het nieuwe ontwerp als modern, aantrekkelijk en vernieuwend."

Sta je nog regelmatig in het blacklight te dansen in een club? Nou da’s dan helemaal mooi meegenomen, want je kan altijd weer de weg naar de bar vinden met de “blacklight bottles”, zie commercial!

Grappig is ook te vertellen dat de rode ster op het label niet in de Amerikaanse markt wordt gebruikt. Ik heb ooit eens gehoord dat dit is gedaan omdat Amerikanen dit symbool zien als een communistisch ding. Bah, dat wil je natuurlijk niet in je hand hebben als je lekker een biertje aan het drinken bent.
 
“ In addition to the specific packaging changes, the new packaging visual identity includes updates to key brand elements including an ellipse curve, derived from Heineken’s iconic racetrack logo. Additionally, Heineken’s trademark refreshing green colour has been enriched and its iconic red star emblem, the world’s most recognizable beer symbol, has been raised above its logo.”

Ook de glazen hebben een make-over gekregen: een nieuwe slanke vorm waarbij de temperatuur langer goed blijft, met andere woorden’t biertje zal ook lekker lang koel blijven. Cool. Bekijk ook even de geweldige bijbehorende reclame

Meer info over redesign Heineken

bron: brandchannel, Adage.com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies