Met jou zou ik wel eens een...

Vorig artikel Volgend artikel

Douwe Egberts heeft Reinout Oerlemans en Leco Zadelhoff met 'DE inspireert', Senseo heeft 'Senseo Connections': de totale koffiebeleving. Beschuitfabrikant Bolletje introduceerde jaren gelden de slogan "Ik zou wel eens een beschuitje willen eten met..." Inmiddels een veelgebruikte uitspraak voor wanneer je iemand wel ziet zitten. Senseo borduurt verder door op dit idee en biedt mensen de mogelijkheid om via Facebook een kopje koffie te drinken met bekende Nederlanders. 

Met jou zou ik wel eens een...

In deze nieuwe campagne wordt het drinken van koffie neergezet als een speciaal en sociaal moment. Om dit kracht bij te zetten onderzocht het koffiemerk de sociale contacten van Nederlanders. Natuurlijk gericht op de ervaring van het koffiedrinken en de behoefte dit moment te delen met anderen. Wat blijkt? Ondanks dat het grootste deel van de ondervraagden wel graag met iemand af wil spreken om een kopje koffie te drinken en bij te praten, heeft meer dan de helft hier niet voldoende tijd voor. Bijpraten met vrienden en vriendinnen tijdens een bakje koffie wordt gezien als quality time. Natuurlijk heb je er geen koffie voor nodig om de tijd die je doorbrengt met je vrienden speciaal te maken, maar omgekeerd maakt het koffiedrinken wel leuker.

Op de Facebook-community draait het niet direct om de koffie, maar juist de gedeelde passie of interesse van verschillende mensen over een bepaald onderwerp om hen op basis hiervan met elkaar in contact te brengen. Wie gepassioneerd is wil hier altijd graag over praten. Denk aan jezelf, iets waar je ontzettend gepassioneerd over bent, als je daar over praat wordt je daar blij van. Ja toch? Wanneer je dit doet met iemand die deze passie deelt ontstaat er een bepaalde wisselwerking. Dat gegeven zou van dit Senseo concept een succes kunnen maken. Denk bijvoorbeeld aan Apple's Ping, een community voor muziekliefhebbers waar een groot deel misschien niets mee heeft, maar de mensen die wel iets met muziek hebben kunnen hun ei kwijt, ideeën delen en geïnspireerd worden. Zo zijn er natuurlijk nog tal van andere specifieke communities. 

Binnen Senseo Connections draait het om vier thema's: boeken, muziek, fashion en entertainment. Stuk voor stuk onderwerpen waar je enorm fanatieke mensen in kunt vinden, maar ook onderwerpen zijn die toch heel toegankelijk zijn en waar iedereen wel in meerdere of mindere mate iets mee heeft. Deze onderwerpen, mooi omschreven 'passion points', worden op dit moment aangejaagd door vier bekende Nederlanders. Schrijfster en columnist Susan Smit is een kleine maand geleden begonnen. Inmiddels aangevuld met zangeres Dewi Pechler, jazz zangeres Kristel de Haak en stylist van de sterren Danie Bles.

Entertainment heeft nog geen aanjager, maar die wordt binnenkort bekend gemaakt. Bezoekers van de community op Facebook kunnen in gesprek gaan om samen te praten over hun passie en interesse. Het doel is bezoekers ook onderling met elkaar in contact te brengen om hun gedeelde passie te delen zodat ze heel misschien ook nog samen een kopje koffie gaan drinken. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies