Bank met een persoonlijke touch

Vorig artikel Volgend artikel

Een bank die de klant centraal stelt. Heel gewoon zou je denken, maar niets is minder waar. In de Telegraaf stond gisteren nog een stuk dat de grote banken nog steeds geen rekening houden met de consument. SNS Bank wil laten zien dat zij anders zijn en komen met de campagne 'De SNS Bank van...'

De nieuwe commercial van SNS is letterlijk neergezet door de ogen van een (wat chaotische) klant. Aan de hand van alledaagse situaties is neergezet dat SNS kan 'ontzorgen' en worden de verschillende producten neergezet. Het brein achter de campagne is KesselsKramer

Naar eigen zeggen komt SNS nu met de campagne, omdat ze het laatste jaar veel hebben verbeterd. Producten zijn eenvoudiger, grote bankkantoren zijn omgebouwd naar servicepunten zonder geld, maar met advies en ze zijn toegankelijker geworden. 

Om te laten zien dat ze de consument wel degelijk serieus nemen en het niet puur een marketingcampagne is om het imago op te poetsen, maakt SNS gebruik van een klantencommunity om de praktijk te toetsen en zit de directie iedere maand met een klantenraad om tafel. 

Wat vind jij van de campagne? Krijg je hierdoor weer meer vertrouwen in de bank?

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies