Facebook vs. Hamilton

Vorig artikel Volgend artikel

Vodafone wil haar (potentiele) klanten graag laten weten dat ze het snelste mobiele netwerk van Nederland hebben. Hoe maak je dat dan beter duidelijk dan 'het web' te laten racen tegen een Formule 1 coureur? Lewis Hamilton gaat de uitdaging aan en racet aanstaande maandag op een 2,7km lange landingsbaan op Schiphol tegen 28.800 Facebookmembers.

Facebook vs. Hamilton

Een opmerkelijke race, waarin elke Facebook member voor 10kb aan data staat. 28.000 deelnemers vertegenwoordigen samen dus een waarde van 288mb, waarbij het de vraag is wie eerder de streep haalt: Hamilton op de landingsbaan, of de 288 MBs over Vodafone's mobiele netwerk. Deelnemers maken kans op een laptop en een Vodafone mobiel internet abonnement.

De Vodafone McLaren Mercedes Facebook fanpage heeft op dit moment bijna 160,000 leden en alhoewel het om een Nederlandse campagne gaat is het internationale bereik groot. Op dit moment hebben ruim 18,000 Facebookers zich geregistreerd voor de race. Leuke stunt dus die in elk geval gezorgd heeft voor een flinke schare nieuwe fans, en de Formule 1 sponsoring door het merk op deze manier extra weet te laden.

fbhamheel
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies