Philips lanceert eigen comedyserie met Victoria Koblenko

Vorig artikel Volgend artikel

'Nigel and Victoria' is de naam van een nieuwe comedyserie op YouTube waarin Philips 'lifestyle producten' aan de man wil gaan brengen. De serie volgt de off-screen romance tussen de product recensent Victoria Koblenko, verzot op gadgets, en Nigel, de Britse marketingmanager van Philips, die het niet kan laten zich overal mee te bemoeien.

Alhoewel de filmpjes (er zijn er tot dusver 3 verschenen op YouTube) prachtig geproduceerd zijn en Philips op deze manier laat zien dat het goed na denkt over een solide contentstrategie voor social media komen de afleveringen tot nu toe erg flauw over.

In elk filmpje test Victoria een Philips gadget, waarop Nigel haar naderhand lastig valt met ongewenste feedback. Het is charmant dat Philips zijn 'Marketingmanager' op deze manier tot Bad Guy benoemd, maar het verhaallijntje is niet bijster grappig en begint al na twee afleveringen te irriteren. 

Daarnaast lijkt het erop dat Philips een enorme kans heeft laten liggen in de contractonderhandelingen met Miss Koblenko: In het persbericht staat vermeld dat men 'in direct contact kan treden' met de hoofdrolspeelster uit de filmpjes via haar twitteraccount '@VictoriaReviews'. Een account met amper 14 followers, in tegenstelling tot de ruim 14,000 die de echte Victoria Koblenko inmiddels op Twitter heeft.

Alhoewel @VictoriaReviews een feed doorgeeft van Koblenko's echte account, was het natuurlijk zinvoller geweest om de actrice aan te sporen haar enorme achterban voor de filmpjes te enthousiasmeren. Sense en Authenticity noemen ze dat. 

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies